Το παρών ιστολόγιο αποτελεί την απαρχή ενός νέου τρόπου ενημέρωσης των συναδέλφων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με ελεύθερα σχόλια, απόψεις, αναρτήσεις με σκοπό την ευκολότερη επικοινωνία και πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν στον κλάδο μας και όχι μόνο.

12 Νοε 2013

Οδικοί άξονες: Γιατί καθυστέρησαν, πότε θα ολοκληρωθούν

Η επανεκκίνηση των οδικών έργων αποτελεί ένα ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα το οποίο -έστω και μεγάλη καθυστέρηση- αναμένεται να ολοκληρωθεί επιτυχώς μέσα στις επόμενες εβδομάδες, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι κατασκευαστικές εργασίες στα μεγάλα έργα «πάγωσαν» τέλη 2010, με τις μπουλντόζες να εκτιμάται ότι δεν θα επιστρέψουν στα εργοτάξια πριν εκπνεύσει η φετινή χρονιά. 

Σε αυτή την τριετία, το εγχείρημα της επανεκκίνησης των εργασιών στους αυτοκινητοδρόμους βρέθηκε αντιμέτωπο με «πειραματισμούς» ιδίως των κυβερνήσεων της περιόδου 2010-2012, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς. Το restart των οδικών αξόνων υπήρξε δύσκολη άσκηση -ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί- καθώς οι διαπραγματεύσεις έπρεπε να διεξαχθούν μεταξύ του Δημοσίου, ελληνικών και ξένων τραπεζών, των κοινοπραξιών παραχώρησης και των αρμόδιων υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, ότι εκκρεμεί η οριστικοποίηση των αναθεωρημένων συμβάσεων παραχώρησης των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Ε-65 και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, που βρίσκονται στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο.

Πάντως, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι υπογραφές μεταξύ Δημοσίου και κοινοπραξιών θα πέσουν μέχρι τα Χριστούγεννα, με στόχο τα οδικά έργα να βρίσκονται ξανά σε πλήρη εξέλιξη μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2014.

Έως το 2015
Τα έργα που εκκρεμούν θα πρέπει να αποπερατωθούν έως το τέλος του 2015, καθώς, σε αντίθετη περίπτωση, οι πόροι από το ΕΣΠΑ θα χαθούν, αν και δεν θα μπορούσε να αποκλειστεί ότι θα βρεθεί συμβιβαστική «φόρμουλα» σε περίπτωση καθυστερήσεων.

Οι πιο προχωρημένοι κατασκευαστικά οδικοί άξονες είναι ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου με ποσοστό ολοκλήρωσης της τάξης του 80% και με τις εργασίες να είναι προχωρημένες στο ύψος των Τεμπών και του Πλαταμώνα.

Στην Ολυμπία Οδό, θα υλοποιηθεί σε πρώτη φάση το τμήμα Κόρινθος - Πάτρα που θα διαθέτει περισσότερα από 16 χιλιόμετρα σηράγγων, ενώ η κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα έχει μετατεθεί χρονικά.
 
Μέσα στην επόμενη διετία αναμένεται να ολοκληρωθεί το τμήμα Αντίρριο-Ιωάννινα της Ιονίας Οδού, καθώς ο άξονας στην περιοχή της Κλόκοβας θα υλοποιηθεί όταν αποκτηθεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση.

Επίσης, η πρώτη φάση του Ε-65 αφορά στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα, ενώ «στα χαρτιά» θα παραμείνουν τα τμήματα Λαμία - Α/Κ Ξυνιάδας και Εγνατία-Τρίκαλα.

Στον Μορεά, ύστερα από την ολοκλήρωση του τμήματος Αθήνα-Καλαμάτα, σειρά παίρνει ο κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη και ο περιφερειακός Καλαμάτας.

Ας σημειωθεί ότι η ψήφιση από τη Βουλή των αναθεωρημένων συμβάσεων παραχώρησης θα επιτρέψει στις κοινοπραξίες να προχωρήσουν σε επαναπροσλήψεις του αναγκαίου τεχνικού προσωπικού για την αποπεράτωση των οδικών αξόνων. Η αποπεράτωση των οδικών αξόνων αναμένεται να δημιουργήσει σημαντικά αναπτυξιακά οφέλη στις περιοχές από όπου αυτοί διέρχονται, όπως έχει συμβεί με τον άξονα της Εγνατίας Οδού.


Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.